W połowie tego miesiąca, czyli 14 października obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej. Święto obchodzone jest w rocznicę powstania w 1773 roku – Komisji Edukacji Narodowej, czyli pierwszego w Europie ministerstwa oświaty. To czas nie tylko na wspomnienia, ale także na analizy, retrospekcje i podsumowania, prowadzone przez zespoły przedmiotowe i dyrektorów.
W poprzednim roku szkolnym nauczycielom i uczniom przygotowującym się do Nowej formuły matury 2023, towarzyszyło zaniepokojenie, z uwagi na radykalne zmiany formalne oraz ogólnopolskie tendencje młodzieży do zadawalania się pozytywnymi ocenami, a nie poziomem wiedzy i umiejętności. A jednak społeczność Różowej wykazała się zaangażowaniem i sumienną pracą, dlatego możemy z satysfakcją opublikować wyniki, które plasują się na wyższym poziomie aniżeli ogólnopolskie wskazania.
Tak, więc zdawalność w szkole osiągnęliśmy na pułapie 88% przy średniej w województwie wynoszącej 85%. Maturę uzyskało 140 z 159 absolwentów, w tym pozytywny wynik z arkusza języka polskiego uzyskało 96% absolwentów, arkusza z języka angielskiego także 96%, arkusza z języka niemieckiego 100% a matematyki 93% wśród zdających maturę.
Zdawalność części ustnej klasyfikuje się następująco: język niemiecki 100%, język polski 96%, język angielski 93%.
Technikum to szkoła, która nie tylko daje możliwość zdobycia kwalifikacji zawodowych i tytułu technika, ale dzięki dobrze zdanej maturze otwiera drzwi na studia, na które decyduję się bardzo wielu absolwentów.
Po szczegółowej analizie arkuszy maturalnych i uzyskanych przez naszych absolwentów wyników stwierdzamy, że dobrze wykonujemy swoje zadanie, współpracując w szkolnej drużynie „różowej” ZST – uczeń i nauczyciel. Okazuje się, że kluczowe w roli nauczyciela jest umieć uczyć w sposób, który dociera do młodych ludzi, nieustannie poszukiwać drogi do dialogu i efektywności w osiąganiu sukcesu swoich uczniów.
Szkoła średnia to wyjątkowy moment na edukacyjnej drodze każdego ucznia. To czas, w którym podejmuje istotne dla swojego życia decyzje. Ważne jest, aby umieć spojrzeć na edukację kompleksowo- nie tylko przez pryzmat wymagań egzaminacyjnych, ale także perspektywę zupełnie nowego, innego ucznia, jak i nauczyciela, który będzie potrafił się z tymi wyzwaniami zmierzyć.
My potrafimy!