Nauczyciele Zespołu Szkół Technicznych w Grodzisku Wielkopolskim aktywnie uczestniczą w rozwoju edukacji cyfrowej, biorąc udział w serii wykładów online w ramach inicjatywy Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2030. W roku szkolnym 2023/2024, 18 nauczycieli miało okazję poszerzać swoją wiedzę i umiejętności pedagogiczne dzięki trzem inspirującym wykładom.
Pierwszy wykład, który odbył się 19 kwietnia o godzinie 17:00, zatytułowany „Kiedy nauka daje frajdę?”, skupiał się na metodach uczynienia nauki bardziej angażującą i satysfakcjonującą dla uczniów. Kolejne spotkanie miało miejsce 6 maja, gdzie w godzinach 17:00 – 17:45 prof. UAM Elżbieta Kotkowska przedstawiła „Alternatywne sposoby rozwiązywania konfliktów”, oferując nauczycielom nowe perspektywy i narzędzia do zarządzania konfliktami w środowisku szkolnym. Ostatni wykład, przeprowadzony 5 czerwca o 16:00 przez dr Magdalenę Komosa-Kaźmierczak, nosił tytuł „Myślenie pytajne jako styl życia i narzędzie pracy”, podkreślając znaczenie krytycznego myślenia i ciągłego zapytywania w procesie edukacyjnym.
Te wykłady są dowodem na to, że nauczyciele Zespołu Szkół Technicznych nieustannie dążą do doskonalenia swoich umiejętności i są gotowi na przyjęcie wyzwań edukacji przyszłości. Dzięki takim inicjatywom, jak Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2030, edukacja w naszym regionie staje się coraz bardziej innowacyjna i dostosowana do potrzeb współczesnych uczniów.